Matdagbok tisdag 12/7

Vi kickar väl igång med en matdagbok dårå. Btw, mina matdagböcker är en del av den KBT-terapi jag just nu deltar i, den som fått mig att må riktigt bra i flera månader (bland annat). Syftet med matdagboken är inte att räkna points, kalorier, kolhydrater eller fett. Syftet är att notera vad jag äter, som en minnesanteckning att gå tillbaka till. Av samma anledning är måtten ganska generella.

07.30 – frukost: Baguette med smör, ost, gurka. Ett stort glas hallonjuice.
10.15 – mellanmål: 3 riskakor
13.15 – lunch: Tacos med grönsaker, ost, sås
16.00 – mellanmål: 4 ballerinakex
18.30 – middag: Köttfärspaj med sallad
22.40 – kvällsmat: Baguette med smör, ost, paprika.

Måltidsordningen har funkat bra, jag har ätit alla måltider och fått in ett njutningsmellis också. Happy days. 🙂

En reaktion på ”Matdagbok tisdag 12/7

Kommentera

