Sån besvikelse

Jag och min pojkvän var två av de 2500 Djurgårdare som tagit oss till Malmö för att se matchen MFF-DIF i lördags. Vi åkte redan i torsdags, hade bokat hotell, skulle över till Köpenhamn och helt enkelt ha en kanonhelg. Vad som hände istället har ni säkert redan läst.

Jag kommer hem från resan med en blandning av besvikelse och ilska i magen. Det är så många saker som har gått fel, så många saker som jag känner mig trött över. Det börjar med samlingen på Lilla torg i centrala Malmö. Vi har det jättetrevligt med god mat och för min del alkoholfri dryck på Victors. Vi deltar sedan i den stora marschen till arenan (inte den lilla med ca 150 pers tågade, de som för övrigt också kastade smällare på barn), och så långt var allting jättebra. Polisen gjorde ett kanonjobb och det var varken stökigt eller dålig stämning.

Problemen uppstår när någon/några börjar kasta in smällare på planen. Vi stod precis bakom mål, jag ser i princip ingenting till vänster om mig eftersom det står massor av människor med flaggor där. Varje gång det smäller blir jag lika rädd, samtidigt som jag blir argare och argare. Att matchen bryts är inget som förvånar mig.

Det som gör mig så fly förbannad är hur ett fåtal personer kan förstöra för så många! Vi la ut dyra pengar för att se det här och det enda vi fick uppleva är 12 minuter fotboll?!?

När vi gick från arenan skämdes jag för att kalla mig Djurgårdare. Jag slutar hellre gå på fotboll än att bli associerad med såna som kastar saker och slåss på läktaren. Av alla oss som var där är 99 % normala supportrar som bara vill stötta vårt lag genom att sjunga på läktaren. Men den lilla procent som vill mer lyckas förstöra för oss alla.

Jag är så jävla besviken. Och imorgon börjar jag jobba igen.

3 reaktioner på ”Sån besvikelse

  1. Så himla tråkigt att det inte blev nån match. Hoppas att ni som köpt biljett fick ersättning av något slag(?) Förstår att du blev besviken! Jag undrar vad som gått snett i fotbollsSverige, tycker att det varit mycket sån här skit på sistone… 😦

  2. Ingen ersättning… men egentligen, de 200 jag spenderade på matchbiljetten är ju inte så farligt, men hotellet, resan och maten? :/

    Min första reaktion är att inte gå på fotboll mer faktiskt, även om det är klubbarna som drabbas och inte individen som gör det.

  3. Förstår dig till fullo, även om jag håller på Hammarby, i samband med våra matcher har det ju också inträffat saker som inte borde fått ske.

    Oavsett vilka som kastar in smällare eller vad det än må vara eller beter sig som svin i största allmänhet, drabbar det oss som vill se fotboll och inget annat.

Kommentera

