Då vs Nu

Jag frågar väldigt ofta min pojkvän om det är någon skillnad på mig nu mot tidigare, alltså innan jag började med KBT. Han säger att han ser en skillnad på mig, dietisten sa att hon såg en skillnad på mig redan efter fem gånger, vänner har sagt att det är skillnad, men…

…jag kan ändå inte släppa oron över att det inte händer någonting. Som om allt det här som jag har gjort inte spelar någon som helst roll i långa loppet. Jag ser ingen skillnad på vågen (förutom att jag står vääääääldigt stilla), och let’s face it, det är ju faktiskt vad de flesta går efter. Jag läser massor av fina, underbara bloggar varje dag, som fina underbara människor skriver, men de flesta mäter sina framsteg i kilon. Betyder det att man inte har någon framgång om vågen står still?

Självklart inte. Jag har ju svart på vitt att jag förbättrat min kondition. Jag känner mig piggare, har mindre ont i ryggen och det känns som om det blir mindre och mindre njutningsmellis i min diet, eller livsstil om man så vill, av mitt eget val. Men vad säger ni? Syns det?

Enligt mig? Nej. Suck. (Bilden till vänster är från juni -09, bilden till höger maj-11.)

Kommentera

