Off

Jag har påbörjat många blogginlägg den här helgen, men någonstans i andra eller tredje meningen tar det stopp. Jag vet inte hur jag ska fortsätta, eller hur mycket man ska säga egentligen.

Någonstans har en insikt vuxit fram. Det handlar både om mig och om min omgivning, och jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till den. Samtidigt blir jag mer och mer förvirrad av andra saker, och plötsligt vet jag varken upp eller ner.

Ni förstår, saken är den att jag varit hetsätningsfri sedan i maj. Snart 4 månader. Wow. Det är knappt så jag förstår det själv. Ångest har blivit något som fortfarande finns där, som kryper fram emellanåt, men som istället för mat nu behandlas med tankar, tårar och dagboksanteckningar. Mitt i fredagens ångest slog det mig varför jag känner mig vilsen. Jag har inte varit frisk/symtomfri någon gång tidigare under mitt vuxna liv. Jag vet inte riktigt vem jag är utan hetsätningen.

Jag äskar att jag inte behöver göra det längre, men det är så otroligt skrämmande att inte veta vem man är riktigt. Jag kommer på mig själv att tänka att jag är onormal, att jag borde vara och reagera som alla andra, men samtidigt säger magkänslan något annat än huvudet. Förvirrad är bara förnamnet på mig nu.

4 reaktioner på ”Off

  1. Förstår precis hur du känner! Vad skönt det är att läsa att fler är som jag. Vet inte vem jag är. Ett tomrum jag genom åren försökt fylla med framförallt mat och alkohol. Har precis börjat min resa utan överkonsumtion av just de två saker som hållit mig flytande. *Andas i påse*
    Tack för ditt stöd, skickar tillbaka en massa tankar & kramizar ^^

  2. Mycket intressant inlägg. Å grattis föresten. Jag vet hur det känns. Känner mig själv ganska ”lost” just nu. Vet nog inte heller riktigt vem jag är eller vem jag vill vara…men ska försöka ta reda på det och vara mera positiv. Återigen börja klä mig i mer färgglada kläder, så som jag trivs. Inte skämmas för mitt tjocka jag, utan försöka trivas i det..på vägen mot ett lättare jag, alltså! Hejja oss!

Kommentera

