Att skuldbelägga andra

För några månader sen var ju jag och min familj i Budapest. Vi hade det fantastikt fint och det var hur trevligt och bra som helst.

I onsdags åkte vänner till mig och pojken till Budapest för att se matchen mellan Sverige och Ungern. Idag hörde hon av sig till mig för att tala om att Budapest minsann var skit, och hur kunde jag tycka att det var så himla bra när hon uppenbarligen sett att det inte var så?

Översättning: hon hade blivit rånad på mobil, pengar, kontokort och pass. Jovisst, jag skulle också vara grinig. Men att skylla att man har det dåligt på någon annan som delade med sig av sin upplevelse: inte okej.

Självklart har man rätt att tycka annorlunda, det skulle ju knappast vara roligt om alla tyckte likadant. Egentligen borde jag inte bry mig, men det tar hårt när någon man trodde var en av ens närmaste vänner skyller sin skit på ”mig”. Jag hade det trevligt, men jag såg också till att hålla uppsikt över mina saker, eller låsa in dem i kassaskåpet på hotellet. Common sense, liksom.

De kommer tillbaka till Sverige på måndag och jag har ingen lust att ses. Suck.

En reaktion på ”Att skuldbelägga andra

Kommentera

