Fina underbara människa

Gårdagen började som de flesta andra dagar den  här veckan: snörvel, host, atjoo.

Äter min frukost ensam framför datorn, passar på att titta på ett av mina favoritprogram, Top Chef. Efter frukosten blir jag lite rastlös och börjar rota runt i skåpen efter något gott – och jovisst… Efter hockeysamlingen har i torsdags fanns både chips, jordnötsringar och dipp att tillgå. Plötsligt kommer jag på mig själv med att sitta och snaska på jordnötsringarna. Jag blir så trött på mig själv.

Någonstans har jag redan här insett att jag inte kommer orka ”göra bra val” idag heller. Tills jag går in här och läser vad finaste Ztorzillen har skrivit. Plötsligt var det inte alls svårt att lägga ner jordnötsringarna, slänga skiten och allt annat dåligt. Plötsligt var det inte svårt att göra bra val igen, och för första gången den här veckan kände jag mig befriad och lättad igen.

Du stärkte mig, Ztorzillen. Du påminde mig om varför jag gör det här. Ovärdeligt! ❤

2 reaktioner på ”Fina underbara människa

  1. Åh..tack! *stor kram* Vet exakt vad du menar..samma sak ”hände” mig idag. Sambon sitter å äter kex å ”plötsligt” så sitter jag där å äter kex jag med?! Vad hände liksom? Glöm inte att du måste göra det som kommer med awarden 😉

Kommentera

