Vadå? Är det omöjligt?

Alltså, jag måste erkänna att jag är besviken. Och rädd.

Jag har följt en blogg om en tjej som självmant gått ner väldigt mycket i vikt. När jag säger mycket så menar jag MYCKET. Helt själv, med stöd av kalorier, GI och motion. Nu har hon bestämt sig för att söka om en gastric bypass. Säkert helt rätt beslut för henne, men jag blev oerhört besviken.

Någonstans har jag sett upp till henne och tänkt: ”kan hon så kan väl jag!”. Kan jag inte nu? Ska vi behöva operera oss för att behålla en normal vikt? Är det kört för att man försökt gå ner innan, men inte lyckats?

Ska jag behöva spendera hela mitt liv som tjock bara för att jag inte vill bli skuren i? Jag vill inte vara tvingad att äta kosttillskott, riskera laktosintolerans eller inte kunna dricka ett glas vin till maten. Jag vill inte att kroppen och utseendet ska vara allt. Ändå får jag panik vid tanken på att gå upp mina kilon igen. Jag blir rädd om jag förstört mig så till den grad att jag inte längre går att laga.

Men mest av allt känner jag mig besviken. Så himla orättvist för hon verkar vara en så fin tjej.

Kommentera

