People you may know

Ni vet när man loggar in på Facebook och ser sitt nyhetsflöde… till höger finns en ”people you may know”-lista med folk som har samma vänner som en själv.

Ikväll fick jag en smärre chock när jag förstrött råkade kasta en blick på just denna lista. Vem hade in dykt upp i listan om inte min förra BFF och hennes crazy kille?! Jag skojar inte.

Okej, om jag skulle berätta hela versionen skulle ni få läsa i dagar utan att jag kom närmare poängen för det. Men för att göra en lång historia kort:

Jag börjar på lärarhögskolan i en stad i Småland. Under första veckan träffar jag denna tjej vi kan kalla för K. Hon har dåligt självförtroende och beter sig både försynt och försiktigt, men från den dagen umgicks vi så fort vi kunde. När jag sedan berättar för min dåvarande kille kommer det fram att han inte bara vet vem K är sedan tidigare, han har dejtat henne bakom min rygg! (Tro mig, jag vet hur såpigt det låter, men det är faktiskt sant!)

Nåväl, jag och K fortsätter umgås. Vi bodde inte så långt ifrån varandra på den tiden, och jag spenderade mycket tid med att stötta henne i hennes störda förhållande, hjälpte henne ta sig ur det och stöttade under rättegång, polisförhör och allt var det var. Hon fick följa med på massor av resor, bara för att hon inte skulle vara ensam, och för att hon skulle bygga ett större kontaktnät.

Självklart blev hon en del av vårt kompisgäng som bestod av mig, min dåvarande kille, en singelkille och en annan kille och hans tjej. Allt går hur bra som helst till en midsommar för många år sen nu. Jag vet att jag var över 20, men jag har ingen aning om mer än så. Under den här tiden har K redan varit ihop med ovan nämnda singelkille, men det föll isär då singelkillen var mer intresserad av utomhusliv än K. Under kvällen lyckas i alla fall K snärja nästa kille, som vi kan kalla T, att vara otrogen mot sin tjej.

Efter det här följer månader av lögner från både T och K om vad de håller på mig, vem de är med osv. Jag och mitt ex blev ofta utnyttjade av dem som ”alibi”. Det är inget jag är stolt över och absolut inget jag skulle gå med på igen. När flickvännen sedan får reda på vad som hänt och det sedan når fram till T blir han vansinnig och skyller självklart på mig och mitt ex!

Varför denna långa harrang om det här nu då? Jo, både T och K dök nyss upp i min ”people you may know”-lista. Eh, nej tack! Jag är så tacksam att jag lämnat all den där skiten bakom mig, både stad och de som jag då kallade vänner. (En liten sneak peak visar att de fortfarande är ihop, K och T, och det är förstås roligt! De förtjänar trots allt varandra! 😉 ) Det var helt klart värt all skit för att komma därifrån, även om det tog lååååång tid!

Kommentera

