Sista riktiga dagen

Så var den här. Den sista ordinarie dagen som lärare. Officiellt är ju inte min anställning slut riktigt än, men imorgon börjar ju jullovet. Imorgon gäller avslutning och julbord, så idag hade jag de sista lektionerna. Konsigt.

Jag kanske inte har varit lärare så många år, men det känns som en livstid. På något sätt har jag blivit definierad av att det är vad jag är. Eller var. Eller är jag det ändå, fast jag valt att göra något annat?

Helst av allt vill jag prova något annat och en gång för alla känna om det är rätt eller inte. Har jag förstört läraryrket för mig själv under de här åren, eller går jag bara genom något som måste bli klart innan jag orkar igen?

Jag tackades av med smörgåstårta, en helt fantastisk bukett med blommor och ett upplevelsepaket från kollegorna.

Vad ska jag göra nu? Läskigt.

Kommentera

