31 december

Det här har varit en av de mest händelserika åren i mitt liv:

– Jag fick börja hos en dietist på SCÄ, insåg att jag är allvarligt störd när det gäller portionsstorlekar, och att jag inte alls hade ett normal ätbeteende runt andra.

– Jag gick klart kursen hos dietisten och gick vidare till grupp-KBT kring maten, med start i februari. I oktober var terapin slut och jag är symtomfri! 😀

– Fina A och hennes två barn gjorde entré i mitt liv, genom en vän. Vi klickade med en gång och hon blev genast en av mina närmsta vänner!

– Älsklingen och jag åkte till Polen och träffade släkt, drack kaffe på Starbucks och hade det allmänt jättemysigt! (Och jag hade skitmycket ångest, och når min maxvikt någonsin.)

Jag njuter av en frappe i sommarvärmen, juni 2011.

– Lagom till midsommar åkte vi hem, firade mammas 50-årsdag och hade det jättetrevligt!

– Bara någon vecka senare drar älsklingen, jag och mina föräldrar till underbara Budapest, och jag blev helt förälskad i staden!

– Hemma igen tar jag tag i motion och kost, och börjar så sakteliga gå ner i vikt.

– Jag och älsklingen firar 1 år som förlovade! ♥

– Vi drar till Malmö för att se på fotboll, men snopet nog blir matchen bruten efter bara 12 minuter.

– Förhållandet mellan två vänner börjar braka och jag hamnar i mitten.

– Börjar jobba igen efter sommaren, men inser mer och mer att jag inte trivs.

– Drar till Finland för att titta på en kvalmatch i fotboll, och får uppleva den kallaste, blötaste matchen någonsin.

– Fortsätter gå ner stadigt i vikt, samtidigt som jag förbättrar mina personliga rekord på promenader och jogging.

– Säger upp mig från mitt jobb.

– Bråkar med vänner, då en av dem hotar att ta livet av sig och den andra nästan gör det (omedvetet, men ändå).

– Firar en alldeles jättemysig jul hos föräldrarna i Småland.

– Inser att jag gått ner 20 kg och blir alldeles toklyckling! 😀

Och så har jag ju sett en massa hockey, lagat massa god mat och allmänt försökt uppskatta livet!

Gott Nytt År!

Kommentera

