Kalla fötter?

Jag skrev ju igår om min väl som blivit singel igen. Jag funderade vidare kring det där igår kväll, och inatt, och insåg att jag väldigt ofta tycker att det är lika jobbigt som den som faktiskt blir lämnad, men självklart på ett annat sätt.

Jag blir orolig hur såna stora saker påverkar mitt liv och umgänge. Självklart står jag bakom henne, och stöttar henne till hundra procent, hon förtjänar verkligen att vara lycklig! Samtidigt sörjer man att man inte kommer göra vissa saker med de båda två längre. Och om killen kommer åka till fotbolls-EM i sommar, vilket vi misstänker… Ja, då kommer det ju kännas heltokigt!

Konstigt, de två framstod som ett stabilt par. Inte perfekt, inte utan meningskiljaktigheter, men ändå stabila. Tydliga. Och om det var någon som skulle göra slut trodde vi nog alla att det var hon i så fall. Det här kom helt enkelt som en chock.

Om min text är lite osammanhängande är det för att jag sovit illa och drömt konstiga saker. Jag pratade själv med min kille igår, och verkligen poängterade att jag vill att han ska vara öppen och berätta om det är så att han inte känner sig bekväm i vårt förhållande. Ge mig i alla fall en chans att jobba på problemen i så fall!

Å ena sidan är jag glad att det inte är jag, men å andra sidan lider jag så oehört med henne. De hade ju pratat bröllop, barn och adoption. De var på väg att flytta ihop och köpa bostad tillsammans. Kalla fötter kanske? Tråkigt är det i alla fall!

En reaktion på ”Kalla fötter?

  1. Tråkigt för din vän, men samtidigt starkt att ta ett sånt beslut! Tack för din kommentar också! Det värmer mitt sargade, frusna hjärta!

Kommentera

