Testpilot: kyld dessert från Ekströms

Jag hade det stora nöjet att få bli testpilot för en av Ekströms kylda desserter. Jag valde chokladmousse, och idag var det alltså dags att provsmaka. Jag ska väl erkänna att jag var rätt skeptisk till hela grejen från början, varför köpa färdig chokladmousse när man lika gärna kan köpa chokladpudding och göra själv?

Nåväl. Desserten trycktes ut i en skål, och ja, jag menar trycktes. Den var svår att få ur förpackningen! Sedan vispades innehållet med elvisp i tre minuter innan man fördelar moussen i små skålar. Eller som i mitt fall, små glas. Låt stå i kylskåp i 20 minuter.

Men jag måste säga, nu när jag smakat resultatet… wow. Det är en mycket rikare och mörkare smak än chokladpudding. Den var len i konsistensen och helt klart mättande, fast jag tyckte att det såg lite ut per portion. Sen går det ju inte heller komma ifrån att det faktiskt är himla smidigt att bara vispa, ställa in i kylen och sedan äta. Helt klart ett alternativ till framtidiga middagsbjudningar! 🙂

20120109-192053.jpg20120109-192108.jpg20120109-192121.jpg

En reaktion på ”Testpilot: kyld dessert från Ekströms

Kommentera

