Det ena på räls, det andra åt…

Mat har ju alltid varit väldigt förknippat med hur jag mår. Jag har använt mat som ångestdämpande i stort sett hela mitt liv, och nu när behandlingen är klar och man ”gått vidare” uppstår ett annat problem – hur ska man hantera ångest när maten är borta?

Mitt liv är ett strålande exempel på det just nu. Vikten och maten går som bekant bra, men privatlivet… Not so much. Jag spenderar dagarna med att leta jobb och får mer och mer panik över att jag är arbetslös. Det gör ju att ångesten kommer fram ofta, just nu i form av irritation, frustration och framför allt panikångest.

Nope, inte ett dugg roligt.

Min enda strategi just nu är att låta det komma, tills det så småningom går över. Men det tar så fruktansvärt på krafterna. Så har ni något bra tips på ångestdämpande aktiviteter är jag all ears!

2 reaktioner på ”Det ena på räls, det andra åt…

  1. Vanligtvis att hålla sig sysselsatt med andra saker. Skulle bli tokig av att gå och vänta på respons från ställen man skickat ansökningar till :S

    När jag har mycket som får mig att må mindre bra, så är träning ofta något som funkar för mig. Rensar skallen. Annars är det nog bra att umgås med folk man tycker om (något jag själv saknar mer än en gång får väl erkännas).

    *kram*
    /Anlo

Kommentera

