Redan lördag?!

Det är helt sjukt hur snabbt veckan gick när jag väl började jobba! Någon förbättring i struktur hann det inte riktigt bli, men jag börjar i alla fall få kläm på hur mina dagar ser ut. Jag märker att tid verkligen är en bristande vara, låt mig illustrera:

Jag jobbar mellan 8-16.30 varje dag. 30 min är lunch och resten är arbetstid som jag spenderar där jag tar emot elever. Elever kommer till mig baserat på deras scheman. MEN… ta måndag som exempel. På måndag har jag 4 (!) möten inbokade. Samtidigt ska jag hinna ta hand om eleverna som kommer till lärstudion. Eh, säg va? Hur går det ihop?

Nå ja.

Bonus 1: Jag och älsklingen jobbar bokstavligt talat 50 meter från varandra, husen ligger i princip vägg i vägg. Det resulterade i myslunch igår, något som jag tror vi kan fortsätta med.

Bonus 2: Eftersom vi jobbar så nära varandra tjänar vi jättemycket tid på morgonen när vi ska iväg. Just nu åker vi bil, men så fort vi får den såld blir det tvärbana istället.

Bonus 3: Jag får 30 min mer tid att sova på morgonen! 🙂

Bonus 4: Det är låååååångt till närmaste kiosk för mig = inga spontana inköp av godis.

Bonus 5: Jag har jättenära till personalrummet från mitt rum = massor med kaffe och gratis frukt.

Det känns väldigt bra. Men vet ni vad som känns bättre? -23 kilo! Oh yeah! *dansar segerdans* Känns hur sjukt som helst, tvåsiffrigt närmar sig!

Igår hade vi fredagsmys med fina A, hennes pojkvän och barn. Vi stod för middag och de stod för efterrätt. Såååå mumsigt! Som lakritspuck med choklad, det bästa av två världar! 😛

En reaktion på ”Redan lördag?!

Kommentera

