Måndag – igen?!

Alltså, det borde vara fyra arbetsdagar och minst tre dagars helg. Vadå två liksom? Man hinner ju inte ens andas så är helgen förbi och det är måndag igen.

Kallt var det också. Isbana. Vi kom iväg lite senare än vanligt, så döm min förvåning när jag kliver ut ur hissen på min våning och det är kolsvart och larmat på skolan? Tio i åtta en måndagsmorgon? Har inte folk lektioner klockan åtta? Det kändes som en perfekt anledning att vända på klacken och gå hem igen. (Men nej, klart jag inte gjorde det. Hallå? Arbetsmoral?)

Dagens positiva tanke: solen strålade mellan hustaken och snön glittrade när vi åkte in till jobbet. Vackert, vackert, vackert.

Idag kör jag på som vanligt med kcal-räkningen igen. Kan väl egentligen inte säga att huvudet hänger med speciellt mycket mer nu än den gjorde förra veckan, men jag mår så mycket bättre i struktur och rutiner. Så det så! 🙂

Kommentera

