Vårkänslor

Bilder lånade från Euroflorist respektive Evans.

 

Våren börjar så smått komma till huvudstaden. Jag älskar våren! Krokus och snödroppar som försiktigt skjuter upp ur jorden, snö som bildar små silverströmmar nerför gatorna och solen som värmer frusna vinterkinder.

För att fira vårens återkomst (ja, jag vet att det är tidigt i februari, men man måste ju få drömma!) har jag beställt en vårjacka från Evans, en butik med säte i England för tjejer som drar stora storlekar. Den fantastiska jackan ovan är en kreation i fuskskinn och av märket Lovedrobe. Inte så förskräckligt dyr var den heller.

Annars glädjer jag mig åt tulpaner just nu. Rosa, vita, gula… i alla regnbågens färger! Näst efter rosor är nog tulpaner den blomman jag föredrar att ha på bordet. Inget säger vår mer än solen som lyser in på ett bord där tulpaner stoltserar. 🙂

Vad är vår för er?

Kommentera

