Lätt shopping

Jag sitter i skrivande stund på Coffeehouse by George med en latte och brownie framför mig. Jag och älsklingen har köpt födelsedagspresenter till hans två yngre syskon, som båda fyller år nästa vecka.

20120317-150007.jpg

Om en dryg halvtimme ska vi möta upp några vänner för gemensam middag och lite kvalseriehockey på det.

När jag la upp eventet såg jag verkligen fram emot det, nu känns det inte lika kul längre. Några mindre roliga saker har kommit fram ang folk vi umgås med och det har påverkat min syn på en del vänner. En del av mig är riktigt förbannad och en del av mig förstår precis. Knivigt läge.

För att göra saker ännu värre urartade en diskussion, och sen ville ena parten inte prata mer. Jag förstår i sak varför man bör coola ner sig i en hetsig diskussion (min sambo tyckte det var helt rätt grej att göra) men jag hatar att lämna saker olösta. Då löser jag det hellre med en gång istället för att dra ut på det.

Nåväl, det återstår väl att se vart vi går härifrån, både bokstavligt och bildligt talat. Den som lever får se.

Kommentera

