The Jamie Oliver Project

20120321-185850.jpg

Om jag skulle ta och berätta vad mitt andra stora projekt går ut på då. (Det första är, som ni säkert redan kopplat, 100 Grymma Dagar 2.0!) Jag har tänkt på det ganska länge, och bara någon dag innan jag såg att 100GD skulle börja bestämde jag mig för att göra det här. Jag kommer köra på med det också, bara för att det är roligt!

I alla fall. Till grejen hör att jag gillar, till och med älskar, att laga mat. Inte som proffs, men att fixs god mat hemma. En av mina stora förebilder och inspriationer är Jamie Oliver. Hans recept har ju dykt upp i bloggen några gånger, och det är precis det jag ska fortsätta med. Mitt Jamie Oliver-projekt går helt enkelt ut på att prova alla recept i två av hans böcker. Tanken är att jag ska prova minst ett nytt recept i veckan, men gärna fler. Det kommer självklart att dokumenteras.

Varför då? frågar ni er. Alltså, varför ska du göra det här? Bara för att det är roligt! Och för att jag gillar att testa nya saker. 🙂

En del recept har mi ju redan sett här, men lite nytt blir det väl också. Idag till exempel, lagade jag ugnsbakad lax i folie med haricot vertes och kokt potatis. Smask! 🙂

En reaktion på ”The Jamie Oliver Project

Kommentera

