Dagen efter

Det är konstig känsla av bakfylla (fast jag inte druckit något), trötthet (fast jag sovit åtta timmar) och seghet som jag sitter här idag. Anledningen? Jo, Djurgården är inte en elitserieklubb längre, utan en allsvensk klubb. (Det gäller hockey för er som inte är insatta).

Det är rätt okej, för mig alltså. Jag kommer stå där i höst i alla fall och visa mitt stöd. Jag kommer konsekvent vägra bua ut spelare eller ledning under den hemmamatch som är kvar, något jag tyvärr inte kan säga för en del andra. Tro mig, jag är lika besviken som alla andra. Jag kan också känna frustrationen, irritationen och ilskan, och jag vill också se en förändring.

MEN…

Jag tänker aldrig någonsin stå och hata mer än jag älskar.

Jag tänker aldrig någonsin hota andra supportrar för att de inte delar min åsikt.

Jag tänker aldrig någonsin tappa omdömet så mycket att jag tror att jag som person eller individ är större än klubben.

Då blir det allsvenskan nästa år då. Bildens källa.

Kommentera

