Sömning fredag

Sista arbetsdagen för en vecka som gått oförskämt fort. Jag har hunnit plugga en del, läsa ganska mycket och ta det ganska lugnt. I helgen blir det lite samma sak, ta det lugn är temat just nu.

Jag mår bättre än igår, men fortfarande lite skakigt. Det värsta är att jag inte riktigt vet vad som hände, var alla känslor kom ifrån eller varför det kändes så mörkt och hemskt. Jag tar det i alla fall piano med det mesta, och hoppas på en bättre och bättre känsla för varje dag som går.

Förresten, om man liksom jag är lite av en TV-spelsnörd måste jag bara tipsa om den här boken:

Bildens källa.

Författaren heter Tom Bissel och boken heter Extra lives. Den handlar om TV-spel, varför man spelar dem, hur de kan utvecklas och lite intervjuer från några av spelvärldens bästa utvecklare. För mig handlar det mest om hur jag kan använda det här i min undervisning, vilka beröringspunkter jag kan hitta mellan vuxna och ungdomar, och varför man fortsätter spela, fast man inser att spelet man spelar just nu är skit. En stor bonus är förstås hans fyndiga och smått satiriska sätt att skriva på. Rekommenderas varmt. 🙂

Kommentera

