Förvirrad

Det här reportaget är gjort av CBS 60 Minutes. Jag såg det i förmiddags på TV, och tittade med stigande intresse. Att socker är skadligt för människan känns inte som någon nyhet, framför allt då jag körde LCHF redan för fyra-fem år sedan. Vad jag däremot blir förivirrad av nu är följande:

  • Är det just LCHF som man förespråkar istället för socker då?
  • Vad menas med en balanserad diet?
  • Bör jag gå över till GI istället, fast jag vet att det jag gör nu fungerar?

Inlägget är väl värt att ses!

2 reaktioner på ”Förvirrad

  1. Ja, vad kan en säga. Överkonsumtion av oavsett livsmedel är väl aldrig bra.
    Jag tror på att följa en specifik diet inte är det optimal utan att lära känna sig själv ad det är för bra en själv mår bäst av.

  2. Jag tror att dett bästa man kan göra är att känna sin kropp och lyssna på den så länge det handlar om nyttiga saker.
    Sunt förnuft bruden och det har du massor av det ser jag
    Go girl

Kommentera

