Måndagsmorgon en fredag

Ni vet hur måndagsmornar kan vara riktigt jävliga? Allt går fel, inget fungerar som det ska och trots att man försöker blir det bara… ja, skit helt enkelt.

Idag är en sådan morgon.

Det börjar man att man vaknar och inser att det regnar – mycket! Rättning, det regnar inte bara, det snöar också. Okej, men gillar läget, pallrar sig upp och börja göra sig i ordning.

Man blir ser för att man är seg, på tvärbanan har vi så mycket saker med oss att det nästa blir fånigt när man ska balansera allt i sitt knä. På väg ut lyckas jag öppna paraplyet så att en kvinna får det på benen, när jag vänder mig om ser jag hur älsklingen lyckas slå till någon med sin väska och efter det lyckas han nästan peta mig i ögat med sitt eget paraply.

Hoppas dagen blir bättre! 🙂

Kommentera

