<3

Jag blir alltid lika överväldigad när jag öppnar mig som jag gjorde igår, och får så fin respons tillbaka! Det hjälper verkligen att veta att man inte är själv, och att det man skriver faktiskt ligger till nytta för någon annan! Det är det som gör att man orkar ta ett steg till, orkar resa sig upp och fortsätta limma.

Hur nedstämd jag än känner mig, hur trasig jag än är, vill jag ställa mig upp och försöka igen. Annars finns det ju inget syfte, eller hur? Oavsett om det gäller självbilden eller viktminskningen.

Igår läste jag på en blogg att det inte är någon idé att ens försöka gå ner i vikt, för 95 % av alla som försöker går ändå upp allt de gått ned och lite till inom ett år. Jag blev förbannad.

För mig är det inte okej att bara ge upp! Vadå, ska jag acceptera att jag blivit sån här och att det absolut inte går att göra något åt det?! Bull****!

Jag tänker kämpa på varje dag, så gott det går. Oavsett om det blir jobbiga dagar som igår, eller fantastiska dagar där allting bara går som på räls.

En reaktion på ”<3

Kommentera

