Det händer faktiskt saker!

Ibland behöver jag påminna mig själv om saker faktiskt händer, att det jag gör faktiskt förändrar mig.

Förr:

  • Kunde jag bara har ringar som var ställbara
  • Ville jag gömma mig under svarta kläder
  • Skulle all mat vara lättlagad och gärna komma färdig ur en låda
  • Kom merparten av energin från godis
  • Var målvikt bara ett ord

 

Nu:

  • Kan jag ha de stora ringarna i de flesta sortiment
  • Vill jag använda färg och form
  • Lagar jag gärna mat från grunden med mycket grönsaker i
  • Kommer merparten av energin från mat istället för godis
  • Är målvikt ett mål som går att nå, inte bara ett ord

 

För att inte tala om den generella känslan i kroppen när man faktiskt vill gå en promenad, när man vill röra på sig och när man faktiskt kan knäppa sin byxor i strl 48, även om de inte sitter så bra. 😉

En reaktion på ”Det händer faktiskt saker!

Kommentera

