Hur kommer man över sig själv?

Riga 20120428

Japp, det här är jag. Ny helkroppsbild, färskare än färskast. Det ser väl rätt okej ut här, tycker jag. Inga större bilringar som försöker rymma från varken byxor eller tröja. Tummen upp för det.

Ombord på M/S Romantika 20120427

Då är den här bilden betydligt värre.  Det var kallt på båtens soldäck, så jag stängde jackan, trots att den är lite tajt. Sen har jag ju en hållning som en säck potatis också, men om vi bortser från det en skeund. Nja, någon ring på magen där försöker visa att den är större än bysten. Hmpf.

På en uteservering i Riga, 20120428.

Och så det värsta till sist. Jag verkligen avskyr den här bilden… Tröjan sitter illa, jag ser alldeles för trött ut (vilket jag också är), men magen är blä! I det här läget, när jag ser bilden, då räcker det inte att veta att jag såg värre ut innan, eller att jag är på väg någonstans. För sådär ser jag ju ut NU.

Hur kommer man över det? Hur peppar man sig att fortsätta? Sluta ta bilder kanske? Tips mottages tacksamt!

2 reaktioner på ”Hur kommer man över sig själv?

  1. Tingeling skriver:

    Jag klappar mycket på min mage…känner på hur den förändras…blir mindre…jag försöker att koppla bort att vara så känslomässig när det gäller min kropp eller mat… mat är näring som gör mig stark så att jag kan träna och fungera bra…min kropp hjälper mig att ta mig ditt jag vill nå…helt enkelt ha en mer funktionell syn på mig själv.

    • Låter som bra råd, att försöka skilja på känslor och kropp.

      Och du har ju rätt, det är en kropp i förvandling, men ibland önskar jag fortfarande att det kunda vara klart nu!

Kommentera

