Vissa dagar

Usch, det här är en riktigt, riktigt dålig dag. Låt mig illustrera min poäng:

  • Jag skulle idag vakta prov och därför var det viktigt att komma i tid till ett möte på morgonen. Istället tappar jag bort mitt SL-kort och spenderar lååååång tid med att leta efter det. Resultat: kortet förblir borta och jag missar mötet.
  • När jag väl kommer och ska börja förbereda provet saknas vissa viktiga delar, som till exempel papper, pennor och sudd. När jag frågar ansvarig säger denne: ”jamen de ska ju ändå skriva på dator.” Men om de inte har med sig den då? ”Va? Vadå? Alla har väl med sig sin dator?” Suck.
  • När de som väl skriver på dator ska spara finns inget USB-minne. Suck igen.
  • På lunchen loggar jag in på mailen och upptäcker till min fasa att ett av flygbolagen vi ska använda till EM-resan gått i konkurs. Hej då pengar. Hej nya utgifter. Suck suck suck.

Huvudvärk? You betcha! Jag vill bara gå hem och dra täcket över huvudet, och glömma att den här dagen någonsin börjat. Och det är nu man inser med fasa att bara halva dagen gått…

Kommentera

