Man kan inte alltid lita på sina tankar

Något av det viktigaste jag lärde mig under KBT:n är att man inte alltid kan lita på det man tänker och därmed kan man inte heller lita på vad man känner.

Dagens exempel: jag har ätit vad jag känt för, utan tanke på kalorier. Jag har småätit, men också slutat när jag varit mätt. Men eftersom jag inte tänkt mig för, eftersom jag ätit godis och annat onyttigt, har jag ju smällt i mig alldeles för mycket = ångest och ”jag-duger-inte-”tankar.

Vad gör jag då? Jo, jag möter min ångest och fyller därmed i allting i min app.

20120505-214616.jpg

Hoppsan! All motion har lönat sig, som synes. Och igår, när jag överskred gränsen för att gå ner i vikt, låg jag fortfarande inom gränsen för att hålla vikten.

Slutsats: det är sällan så illa som det känns, för mig i alla fall.

3 reaktioner på ”Man kan inte alltid lita på sina tankar

  1. Nej du har helt rätt att våra tankar kan spela oss ett spratt ibland.
    Gillar klänningen 🙂

    Jag tackar för allt stöd och pepp du gett mig den här tiden och eftersom du verkligen är min inspirationskälla så kommer jag fortsätta titta in här i fortsättningen med

Kommentera

