Skönt är bara förnamnet!

Igår satt jag och tittade igenom gamla dagar på min ShapeUp-app, och insåg till min förvåning att det gått bra med kosten i flera dagar nu. Det har inte känts så, och jag har tyckt att jag är så himla dålig, men tydligen är det ju inte så. Det här med att inte kunna lita på sina känslor är ju förstås inget nytt, jag skrev om det här för bara några dagar sen.

Frustration tror jag också att jag skrivit om tidigare, att se vågen minska men inte måtten. Och jag tycker det är konstigt att ha gått ned 30 kg men att jag bara har gått ned 2 storleker över höft och rumpa? Det har fått mig att ifrågasätta mig själv, min kropp och vad jag gör. Det i sin tur har ju lett till att jag inte litar på resultatet, trots att jag känner mig mindre, rent kroppsligt.

Idag fick jag en bekräftelse till på att något händer. Byxorna som köptes för två månader sen kan nu tas av utan att knäppas upp. Och tröjan jag köpte i samma veva är numera för stor, istället för lite tight. 🙂

Det är först nu när jag plockat bort alla måsten och bara gör det jag mår bra av, det är nu lättnaden kommer och jag börjar se ljuset!

Kommentera

