Besviken

Jaha, då kan ni sluta hålla tummarna. Jag hade sökt ett jobb som jag verkligen, verkligen, verkligen ville ha. Fick komma på intervju och den gick också hur bra som helst.

Men…

…igår fick jag besked att jag inte får tjänsten. Killen som intervjuade mig ville ändå hålla kontakten för framtida jobb, så det kändes förstås positivt. Men luften gick ur mig lite grann och jag känner mig mer fångad än någonsin i läraryrket.

Fast det är ju bara att ta sig samman och söka fler jobb. Eller ha is i magen och vänta ut det andra.

3 reaktioner på ”Besviken

Kommentera

