Är det verkligen inte möjligt?

Hörrni, jag är så besviken. Jag såg en bild på en tjej som gått ned vääääääääääldigt mycket i vikt, och tänkte ”wow, kan hon så kan jag”! Efter lite mer kollande på bilden upptäcker jag dock ärr på hennes mage och inser att hon gjort på gastric bypass.

Jag blev med ens oehört besviken. Inte för att hon gått ner i vikt, för hur man än ser på det är -45 kg en jäkla prestation! Nej, jag är snarare ledsen för att jag trodde att det var gjort utan operation. Med en operation är det inte konstigt att tappa väldigt många kilon, det är snarare förväntat (trots att det kan vara svårt och tufft ändå). Men utan operation, den ”vanliga” vägen (mat och motion) känns det plötsligt omöjligt. Luften gick ur mig.

Nej. Jag tänker inte sätta mig ner och ge upp. Jag vill inte hamna där jag redan varit, jag vill inte känna mig svag och trött. Så jag tänker kämpa vidare och så småningom visa upp min målbild – utan operation!

 

6 reaktioner på ”Är det verkligen inte möjligt?

  1. J skriver:

    De som gör en op kanske inte har samma förutsättningar att genomföra en stor viktnedgång, psykiskt och/eller fysiskt. Men du verkar vara på god väg, så fortsätt kämpa! Fin blogg 🙂

  2. Håller med! Kämpa på utan operation! Har en moster som gjorde samma operation och alla tyckte hon var sååå duktig…kan ju tillägga att när jag gick vv (som du introducerade mig till) så gick jag ner från 95 till 62-63 som lägst, med andra ord samma mängd som moster min fast med mer jobb. Go Anna!

  3. Jag håller med dig, jag har råkat ut för samma sak att jag blivit så glad för jag tror jag hittat någon annan att sporras med, men så neeej, operation. Jag säger inte att operation ärt fel men det hkälper inte mig att sporras. Men vi kan ta kraft från varandra. Jag har gått från 130- nu 92,5 kilo och jag är på väg ned till 60. Jag är inte opererad 😀

Kommentera

