Till dig

Du kan byta frisyr, hårfärg och kläder. Du kan byta lägenhet och familj. Du kan hävda att alla saker som du gör nu, som jag vet att du gjort med andra innan, faktiskt bara betyder något nu (men, eller hur?). Du kan låtsas att du ändrats, att du förstått vad du gjort fel, att alla val får konsekvenser. Du kan ta alla genvägar som går och sedan låta andra plocka upp din skit. Du kan skrika ut dina åsikter till världen, för ju högre man skriker, desto mer rätt har man ju, eller hur?

Fortsätt du att håna mina intressen, mina val och mina principer. Skrik dig blå, peka finger och blås upp dig som den alfahane du inte är.

Jag tänker bara le.

Jag vet vem som har rätt. Jag behöver inte skrika, håna, sparka eller låtsas. Jag står för mina val, för mina konsekvenser.

Jag står jävligt bra utan dig. Jag sover om natten, har roligt på dagarna. Jag mår BRA utan dig.

Du skulle aldrig erkänna att du inte gör det. Men vi vet ju båda två vad som är sant, eller hur?

Kommentera

