Hur hanterar ni stress?

Jag är ju som bekant lärare, och arbetar i dagsläget på en av Stockholms många gymnasieskolor. Terminen närmar sig sitt slut och min studio är full av elever som ska klara mängder med mål innan betygen sätts. Det är samma sak varje år och jag dör lite inombords av all stress både vi som lärare måste utstå och den som våra elever måste utstå.

I samband med det här som nu är min vardag har jag insett att jobbet tar i princip all min energi. Jag orkar knappt inte göra något på kvällarna, jag känner mig trött och orkeslös, och det i sin tur leder till ett dåligt humör. Jag har tre veckor kvar innan min semester. Can’t wait!

Trots allt sträcker jag lite extra på mig just nu, för mitt i allt det här följer jag ändå min plan om mat och motion. Jag inser ju att det är en stor anledningen till varför jag inte faller ner i panikångest eller hetsätning. Det är guld värt!  🙂

En reaktion på ”Hur hanterar ni stress?

  1. Du är en klippa och en inspiration för oss alla! Själv är jag soc tant..och jag är nog sämst på att hantera stress..försöker dock lära mig genom att se vad andra gör…men det är svårt…

Kommentera

