Lilla monstret ”Tvivel”

Jag ser alla bilder på alla helt fantastiska människor som gjort så stora skillnader på mindre än ett år. Man ser hur de tappat nästan hela människor i  vikt, och man verkligen ser att flera storlekar försvunnit.

Det är då lilla monstret Tvivel kommer fram. Han smyger sig längsmed ryggraden och kikar så småningom fram bakom ena örat. Han får mig att tänka att alla förändringar som skett hittills inte är nog. Att jag borde springa mer, snabbare och längre. Äta bättre och mindre. Minska mer i mått och vikt. Alla andra verkar ju kunna. Varför inte jag?

Då hjälper det inte att man vet att jag gått ned 30 kg på 9 månader, eller att jag minskat massor i centimetrar. Det hjälper inte att jag vet att jag slagit rekord på rekord när jag går/joggar, eller att jag faktiskt kan stå med raka ben och nudda golvet med fingrarna.

För det enda som spelar roll, precis just nu, är att jag inte ser någon skillnad.

6 reaktioner på ”Lilla monstret ”Tvivel”

  1. Marie skriver:

    Hur får man ett lösenord till att läsa din skyddade inlägg? Jag läser din blogg dagligen och tycker du är fantastiskt duktig och stark..

Kommentera

