Studenthelg

Så var man hemkommen från lillebrors studenthelg. Och vilken helg!

I fredags drog vi till fina A och hennes familj för att se öppningsmatchen i EM. De bjöd på fantastisk mat – tacos – och vissa av oss njöt av att ha semester. Det gäller ju mest grabben min, jag får ju inte officiellt semester förrän på tisdag.

Bilden har jag lånat av min vän A.

Efter matchen drog vi ner till Småland. Det tar ju sin lilla tid att köra, och trots att det knappt inte var någon trafik, tog det ändå lite längre tid än vanligt. Varför? Jo, ösregn! På vägen ner hann jag se 13 rådjur, en älg och ett vildsvin. Som tur var såg jag dem bredvid vägen och inte på.

På lördagen låg allt fokus på lillebror. Upp tidigt och se när han gav sig iväg på champagnefrukost, sen stress att hinna allt hemma. Mamma och pappa hade gjort galet fint med partytält, tacobuffé, tårtor och drinkar. Björkar dekorerade hustet, och i björkarna hade mamma knutit ballonger och kastat serpentiner.

Här är lillebror precis efter utspringet. Bara minuter senare öppnar sig himlen och vi blir blöta inpå skinnet.

Resten av kvällen spenderas med släkt och vänner. Mycket prat och skratt, och fotboll såklart! Det regnade från och till hela kvällen, men aldrig så mycket att det inte gick att vara ute. När jag gick och la mig vid midnatt var jag helt slut, vilket också märktes idag när vi åkte hem. Jag somnade någonstans efter Linköping och vaknar efter Nyköping.

Nu står fotbollen på och jag försöker så smått börja fixa inför vår resa på tisdag. Officiellt är mina 100 dagar slut (som inte riktigt blev 100 dagar), och jag verkar ha stabiliserat mig på ungefär 97-98 kg, 30 kg mindre än vad jag började med. När vi kommer tillbaka från Kiev fortsätter jag som vanligt, med fokus på motion och mat. Hur det går i Kiev återstår att se, men jag vill inte lägga press på mig själv att gå ned medan vi är där.

 

Kommentera

