Knäckt

Nu är det bekräftat: tre vågar, oberoende av varandra visar att jag väger 20 kg mer än jag trodde. 20! Inte ett, två eller fem, utan 20! Det är så jag vill lägga mig ner och dö. Eller gråta lite först och sen dö.

Det känns som om allt jag trodde att jag åstadkommit bara varit skit, ingenting är värt någonting och jag vill bara skita i allt.

Jag försöker tänka på vad mannen min sa, att det jag gått ned har jag ju gått ned oavsett vad jag vägde från början. Kläderna har ju blivit rymligare, jag har ju bevisligen gått ned, men ändå kan jag inte släppa känslan av misslyckande.

Jag vill skita i allt och bara gråta.

Bildens källa.

En reaktion på ”Knäckt

  1. Du är ABSOLUT inte misslyckad! Du måste se på måtten och foton. Skit i vågen för den spelar egentligen ingen roll alls. Sen förstår jag att det måste vara oerhört knäckande att väga 20 kg mer än du trodde.. Men du är SUPERLYCKAD för du har ju tappat massa vikt, gå på det!

Kommentera

