Dagens i-landsproblem

Jag tycker egentligen inte att det är så svårt att ”äta bra” när man försöker göra om sitt liv. Jag älskar färska grönsaker, och via min fina vän C har jag fått lära mig att använda färska grönsaker på olika roliga sätt. Nuförtiden kan jag längta efter en sallad eller en vegetarisk rätt, bara på grund av hur gott det kan vara med grönsaker.

20120719-125948.jpg

Dagens lunch: tonfisksallad med kokt ägg.

Men tyvärr är det ju inte bara så att man äter grönsaker hela dagarna. Helst ska man ju dricka något också. Redan när jag började räkna kalorier för snart ett år sedan slutade jag dricka mina kalorier. Alkohol, juicer och läsk har i princip försvunnit… förutom Pepsi Max. Pepsi Max är min stora last.

Jag har hört allt om att inte dricka läsk, hur farligt det är med sötningsmedel, hur det driver vätska osv osv. Jag behöver inte höra det igen. Jag har medvetet skjutit upp kampen för att jag har haft annat att ta itu med som varit viktigare. Tills nu.

För några veckor sedan slutade jag köpa hem Pepsi Max, med undantag för en eller två gånger. Det har ändå gått rätt okej. Problemet är nu bara att jag inte riktigt tycker att vanligt vatten är kul att dricka. Jag saknar smaken av pepsi, men inte vad det gör med mig (trött, törstig osv). Vad ska jag ersätta det med? Jag har försökt med smaksatt bubbelvatten, men… jag inte, det är blir inte rätt liksom.

Så där har ni det. Dagens i-landsproblem: vad ska jag ersätta Pepsi Max med?

16 reaktioner på ”Dagens i-landsproblem

  1. Marie skriver:

    Jag brukar försöka dricka vatten men då smaksatt med citron, lime eller gurkskivor. Det är gott om man iinte gillar enbart vatten. Du kan ju testa!

  2. Jag tycker det är väldigt gott med (frysta) hallon i vattnet. Låt gärna hallon + vatten stå någon timme i kylen innan du ska dricka det, så blir det riktigt smarrigt vill jag lova. Ös sen på med is, så blir det somrigt och läskande 🙂

  3. För flera år sedan gick jag på xtravaganza och då ska man dricka massor av vatten. Jag brukade ha i de bär eller frukter jag hade hemma, plommon, hallon, melon eller vad som helst nästan. Min favorit är nog ändå gurka 🙂

  4. Jag förstår dig, jag dricker en jäkla massa cola zero. Köp du pepsi om du vill ha det tycker jag. Du kan ju försöka att inte ta det varje dag bara. Så gör jag med colan

  5. Jag har också min last med cola zero :/ Jag har dock inte uteslutit det helt men kör med bubbelvatten till vardags och cola zero på helgens kvällar. Bättre än cola zero varje kväll iaf…

Kommentera

