Precis vad jag behövde

Idag skulle egentligen varit vilodag, men efter middagen kände jag mig så rastlös att jag snörade på mig skorna för en powerwalk. Det har blivit mycket gymmande den sista tiden, och det kändes skönt att komma ut och bara gå. Fast jag sprang ju lite också, bara för att se om jag kunde.

20120813-201229.jpg

Drygt två och en halv kilometer senare var jag tillbaka hemma, överlycklig över att klara ett snitt på 8:59 min per kilometer! Det har jag inte gjort sedan jag gick/sprang vårruset i maj, och då var jag rejält sliten när jag kom i mål. Det var precis den typen av framgång jag behövde just nu.

Faktum är att det trots bra kosthållning och träning går väldigt knackigt med vikten. På ett sätt är det bra, för jag står helt stilla, det rör sig kanske en eller två hekto upp eller ner just nu. Men å andra sidan är det ju väldigt tråkigt att stå stilla när man tycker att man är så duktig med allting. Belöningen får därför vara just framgångar med träningen, som idag med tiden, eller det faktum att jag inte dog av träningsvärk efter passet igår.

20120813-201238.jpg
Svettigt värre! 😉

Jag är i alla fall nöjd med dagens ”viloprestation”. Imorgon väntar ny PT-tid, och förhoppningsvis inte en alltför mördande träningsvärk.

5 reaktioner på ”Precis vad jag behövde

  1. Jag tycker du är toppen! Bry dig inte om vikten just nu. Du bygger säkert muskler. Och är du på en platå så tappar du nog centimetrar. Dumäter dig väl? Jag tycker du är riktigt sk*tduktig om jag får säga det och det är rätta takter att tänka träningsavance just nu när vikten inte rör dig. Bra jobbat!

Kommentera

