Nedåtgång

…men inte av den viktiga sorten tyvärr. Nej, jag menar mer i humör och inställning.

Jag vet inte, men det känns som om jag kommit in i en period när ingenting jag gör är bra nog. Jag tränar inte tillräckligt hårt, äter inte tillräckligt bra, går inte ner i vikt tillräckligt fort… Ja, ni fattar galoppen.

Det här är inget nytt för mig. Det är snarare ett återkommande tema. Varje gång jag påbörjat en livsstilsförändring kommer den här dippen så småningom. Som om smekmånaden är över och det är dags att ta tag i verkligheten.

Varför blir det så? Logiskt så vet jag ju att jag inte kan göra mer, eller att om jag bara har tålamod kommer det komma av sig själv.

Usch, jag blir så trött och less på det här.

10 reaktioner på ”Nedåtgång

  1. Kanske måste vara så för att man ska orka fortsätta, att kroppen blivit van med det nya så behöver landa en stund eller få en liten kick i form av nån lite nyhet för kroppen, så tänker jag men vet inte om det är så

  2. Kramar. Jag vet hur detär, jag får samma då och då och då har jag ädå gått ned. Du är säkert på en platå och så är det därför det tar lite tid nu. Som du säger det kommer att lossna. Fast jag vet att det suger när man står still eller bara tappar pyttigt… MEN glöm inte att det kan bero på träningen också. Du bygger ju muskler och de väger massa. Ge inte upp, utan fortsätt, även om det känns som om det suger, för det kommer vara värt det sen när det väl lossnar igen.

  3. Svårt det där…jag kommer också in i sådana perioder…men försöker att se det som en del i resan…kanske inte mycket till uppmuntran, men jag försöker då också att läsa massa peppande bloggar och kommentera mycket..skriva av sig brukar också kännas lite bättre…*kram*

  4. Jag vet precis vad du menar. Själv har jag förr gett upp helt när jag kommit till den svackan fast jag vet att den är en del av resan. Håll ut så kommer det att bli bättre, både resultaten och humöret. Om du kämpar dig igenom det här kommer resten av resan vara värd mycket mer och du kommer känna dig otroligt stolt över dig själv som inte gav upp utan kämpade. Kram

  5. jag vet vad du menar, vi alla har dem….. men de går ju inte att vara högst upp på stegen hela tiden. Man får ha såna dagar med, annars orkar man inte… viktig är väl bara å se långsiktigt… du har redan gått ner en del och du kommer klara det…. gör något som får dig på bra humör igen… låter löjligt men finns det inget som skulle få dig på bättre humör? fixa naglar, ansiktsbehandling… vad som…. så du får en lite kick upp igen.

Kommentera

