Enklaste middagen

Idag blev det ”fusk-lasagne” till middag. Varför fusk då? Jo, för att det egentligen bara är vanlig köttfärssås som gratineras med lasagneplattor. Svårare än så behöver det inte vara. Såhär gjorde jag:

1. Hacka lök, vitlök och selleri (och andra grönsaker du vill ha med). Stek i olja eller smör, vilket du behagar. Krydda med torkad oregano.
2. I med köttfärs och bryn tillsammans med grönsakerna. När färsen är klar kan du salta och peppra.
3. Tillsätt tomatpuré och blanda runt. Efter det tillsätts krossade tomater.
4. Smula två buljongtärningar i grytan. Jag hade en kött och en grönsak.
5. Smaka av och krydda mer om det behövs.
6. Varva köttfärssåsen med lasagneplattor och avsluta med riven parmesan.
7. 20 minuter senare, med en ugn på 220 grader, är lasagnen färdig!

20120820-192543.jpg

Det blev verkligen ingen bra bild idag, den såg godare ut nygräddad!

6 reaktioner på ”Enklaste middagen

  1. Älskar lasagne men när jag gick i skolan och det serverades fusklasagne då var det pennmakaroner istället för lasagneplattor, så köttfärssås och vitsås varvar som vanligt

    • Jag älskar ju egentligen riktig lasagne också, men idag hade jag ingen Bechamel. Man kan använda crème fraîche också, enligt Jamie Oliver, men det har jag aldrig testat.

Kommentera

