Vardagen

Nu kan man nog säga att vardagen kommit igång på riktigt. Eleverna är tillbaka i skolan, jag har haft regelbundna arbetstider i snart en månad, och igår slog jag och mannen fast att vi tränat regelbundet på World Class i snart två månader. Det är i och för sig inget konstigt med att träna regelbundet, inte om vi räknar med alla powerwalks vi tagit under året. Men det är stort att vi tränar regelbundet på ett gym.

Igår hade jag egentligen ingen lust att gå dit. Ändå gjorde jag det och så fort man kliver in i receptionen är det lite som att komma hem. Mm, jag vet, det är seriös floskelvarning på det! Det är lite så det känns. Jag känner mig hemma bland maskinerna (en del i alla fall) och jag räds inte att ta plats bland alla andra. Det är skillnad.

På senare tid har jag börjat öka intensiteten i träningen, både genom att vila lite mindre och höja tyngden. Det, mina vänner, är framgång! (Fast jag orkar fortfarande inte mer än max 30 min på crossen, Linda! 😉 )

Bildens källa.

5 reaktioner på ”Vardagen

  1. Va härligt!! Det låter som en riktigt bra känsla du får när du kommer in på gymmet! Kul att du och killen kan träna tillsammans också! Sådant betyder mycket tror jag!

  2. Hihi söt du är! ❤ knas, det kommer 😀 Du orkar säkert nått som jag inte gör =P Om inte annat så är du SÅ GRYM som kör på så här och att ha ökat är ju underbart fantastiskt! Synd att vi bor så långt från varandra, annars kunde vi tagit ett pass ihop 🙂 Kram

Kommentera

