Lite off

Jag vet inte riktigt vad det är som händer. Sedan några veckor tillbaka känner jag mig lätt håglös, oinspirerad och inte alls lika positiv som innan. Det är okej att ha sämre perioder, men det som oroar mig är att jag inte vet vad det beror på. Jag sköter ju kosten (oftast) och tycker mig ha gjort träningen till en vana, så det känns som det här kanske är något annat. Men vad?

Eller så är det så att det faktiskt handlar om träning och kost i alla fall. Jag vet ju med mig att jag oftast känner mig lätt irriterad efter träningspassen, eftersom det känns som om jag inte tar i tillräckligt. Hur vet man det liksom? Jag svettas sällan igenom dubbla tröjor längre, men å andra sidan har jag höjt så gott som alla vikter. Min träningstid är i snitt en halvtimma per gång, förutom när jag kör med PT. Då kör jag en timmar och dör lite grann efteråt. Det är kanske det jag behöver göra?

Eller så kan det vara så enkelt att jag är trött på vissa passivt aggressiva människor i min omgivning. Så skulle det faktiskt kunna vara.

Bildens källa.

3 reaktioner på ”Lite off

  1. Så kan det ju vara. Har själv brutit kontakten med vissa kompisar som ger mig för mycket dålig energi. Sådant har jag helt enkelt inte tid med. Ibland måste man vara egoistisk. Bamsekram

  2. Usch ja sådana folk behöver man inte ha runt sig. De gör ju inget för att bidra om man säger så. Jag hoppas du ska hityta din motivation igen. Att svetten inte rinner betyder i alla fall inte att du tränar dåligt, det innebär bara att kroppen vant sig mer med träningen =)

Kommentera

