Äntligen!

Igår var det äntligen premiär för ishockeyn. Som jag har längtat! Det är alltid en väldigt speciell känsla sådär första matchen, spänningen inför säsongen, framför allt nu när det i princip inte finns något annat än att gå upp i elitserien.

Vi har säsongskort i år igen, vilket innebär att vi kommer se så gott som alla hemmamatcher på plats. Härligt i sig, men samtidigt uppstår nästa problem: maten. Varken jag eller mannen hinner inte hem mellan jobb och match, vilket innebär att vi måste äta något på vägen. Innan kunde vi käka pasta inne på Hovet, men eftersom pasta helst inte ska vara en del av min kost längre är det uteslutet. I övrigt finns bara snacks, godis och korv att köpa på själva arenan.

Igår löste vi problemet genom att äta ceasarsallad på en foodcourt innan matchen. Helt okej, och det var väldigt gott, men det blir samtidigt en fråga om tid. Jag funderar helt sonika på att ta med mig en extra matlåda dagarna i fråga och sedan äta på jobbet innan jag åker.

Annars är det otroligt skönt att det är fredag. I eftermiddag blir det träning och sedan är det mer plugg som gäller för mig. Är jag konstig om jag säger att jag ser fram emot det? 😉

5 reaktioner på ”Äntligen!

  1. En extra matlåda låter som en bra lösning. Jag är helt lost när det gäller hockey, vilket lag är det som gäller för er? 🙂
    Jag tycker inte du är konstig som ser fram emot träning och plugg, båda är ju roliga grejer 😀

  2. Ishockey har jag aldrig förstått mig på, det är något jag aldrig tittar på. Spelar Sverige final så kan jag väl titta. Ceasersalld är så gott 🙂 Ha en fortsatt bra kväll, kram

Kommentera

