Den onda cirkeln

Oavsett om man kallar det för den onda cirkeln, den nedåtgående spiralen eller bara verkligheten, så är det något jag tänkt på de senaste dagarna.

Jag har ju varit (är till viss del fortfarande) sjuk i förkylning och feber. Under den här tiden har jag ju självklart inte tränat, men jag har inte varit speciellt duktig med maten heller. Jag har ätit oregelbundet och inte speciellt näringsrik mat heller.

Det är just det som är den onda cirkeln. Jag äter inte bra, vilket leder till att jag inte blir frisk snabbare, kroppen har ju inget näringsrikt att jobba med.

Det låter säkert konstigt. Eller?

En reaktion på ”Den onda cirkeln

  1. AHHH! Men det är ju sådär min hjärna funkar också! Dumma, dumma hjärna som tänker fel! Jag tror absolut att jag man blir friskare om man sköter sig även när man är sjuk! Men som sagt, jag har nyss varit sjuk och i slutet så föll jag tillslut ner i hålet och fan va det är dumt! Jag känner mig typ inte frisk men det beror säkert på att jag inte sköter mig själv, inte för att förkylningen hänger kvar!

Kommentera

