Kavaj-måndag

Idag har jag kavaj-måndag. Jag älskar kavajer, men har nästan aldrig på mig det, eftersom jag tycker att jag blir begränsad rent rörelsemässigt i klassrummet. Idag är alltså ett undantag, mest för att jag kommit överens med en elev om att vi skulle ha kavajer idag. Det går ju inte att förneka att man känner sig extra fin i en kavaj.

20121008-205717.jpg

Äh, det där blev ju ingen bra bild alls.

Nå ja. Tänkte väl mest bara kika in en kortis och berätta om något roligt som händer imorgon. Då dyker det nämligen upp en journalist till lilla mig och mannen som ska skriva om hetsätning och att ta sig ur det. Hur spännande som helst!

Tills dess, dagens musik för mig:

6 reaktioner på ”Kavaj-måndag

  1. Va spännande det låter! Synd att det inte blev en bättre bild, tror att du är supersnygg i kavaj! Tycker också att det är jättefint och lite lyxigt sådär, men använder det MYCKET sällan…är d så att du använder en annan typ av kläder när du är på jobbet, än vad du har privat? Så var det för mig när jag var nyexad..men inte så mycket längre…

    • kanelpinglan skriver:

      Likadant för mig, tänkte mer på det i början. Nu spelar det inte så stor roll faktiskt, även om jag undviker sweatshirts på jobbet. Men det är mest för att risken är rätt stor att eleverna dyker upp i likadan tröja, haha!

Kommentera

