En spark där bak

Efter en ganska så seg och tröttande arbetsdag var det en ganska irriterad Kanelpingla som klev på tunnelbanan vid Slussen i eftermiddags. Hörlurarna till telefonen ligger kvar på jobbet, magen kurrar högt och det är stört mycket folk. Ringer till mannen och meddelar att jag inte tänker träna, eftersom jag är trött och inte har lust. Vad säger mannen då?

”Det är ju nu du borde gå, om det är så du känner.”

Snopet. Först blir jag sur. Jag är ju trött och jag vill ju hem! Sedan tänker jag efter. Han har ju rätt. Det kommer ju kännas bättre om jag faktiskt går. Så det gjorde jag.

Dessutom blir jag gladare än gladast när jag kommer hem och får syn på det här:

Fantastiska rosor från min fantastiska fästman. Hur underbar är inte han? Då kändes det plötsligt ännu bättre att både ha ätit bra och ha kommit iväg till gymmet.

3 reaktioner på ”En spark där bak

  1. Vilken klok och stöttande sambo. De har ju rätt (min man brukar också säga till mig när jag gnäller om att jag inte orkar träna) och även om man blir irriterad först så vet man ju varför de säger det och att de har rätt. Jättefina rosor!

Kommentera

