Lätt att luras

Vissa dagar vaknar jag och känner mig tjockast i världen. Det spelar ingen som helst roll att jag ätit bra dagarna innan, om jag tränat precis som vanligt, eller om jag bevisligen kan ha de nya mindre byxorna jag köpt. Vissa dagar är helt enkelt sådana.

Idag är det så. Nu kopplar jag ihop det med förkylning och därmed noll träning (Gud, vad jag längtar efter gymmet!). Därför bestämde jag mig för att kolla mina mått idag igen.

20121125-103949.jpg

Som vanligt med reservation för att jag mäter något olika på kroppen. Först kommer ursprungsmåttet, sedan måttet då jag sist mätte mig och sist nuvarande mått.

Vad: 48 cm –> 46,5 cm –> 46,5 cm
Lår: 79 cm –> 66,5 cm –> 67,5 cm
Stuss: 131 cm –> 127 cm –> 125 cm
Buk: 132 cm –> 127 cm –> 125 cm
Mage: 118 cm –> 115 cm –> 112 cm
Under byst: 111 cm –> 108,5 cm –> 107,5 cm
Arm: 46 cm –> 40 cm –> 40 cm

Det ger en total förändring på -6 cm den här månaden och -40,5 cm totalt sedan första mätning. Tror det var i början av juli.

20121125-104702.jpg

Plötsligt ser man svart på vitt att nej, jag är inte världens tjockaste. Jag är 40 (!) cm mindre än för 5 månader sen. Under den tiden har jag dessutom tappat 7 kg, men ännu viktigare, förbättrat min kondition och sänkt mitt blodtryck från högt till normalt.

Det, mina vänner, känns helt fantastiskt!

6 reaktioner på ”Lätt att luras

  1. Ja det är fantastiskt! Jättebra gjort:) konstigt det där att man kan känna sig som tjockast i världen, även om man inte gått upp i vikt, utan faktiskt gått ner.
    Kram

Kommentera

