Första adventshelgen

Så mysigt med snö till första advent! Det tyckte jag visserligen inte när jag halkade hem från träningen i torsdags, men nu när det lagt sig är det riktigt mysigt.

Mina föräldrar kom i fredags kväll, ett kärt återseende. Senast jag såg dem var i augusti! Då tog vi det lugnt, pratade och mös.

20121202-074852.jpg

Igår dukade vi upp till fest-frukost innan vi gav oss ut för julklappsshopping. Både mamma och pappa hittade nya skor, jag köpte julklappar till svärmor. Den huvudsakliga grejen vi skulle göra var dock ett besök på Hallwylska Palatset. De har just nu en utställning med kläderna från Downton Abbey. Det bar helt stört mycket folk, men helt fantastiska kläder!

20121202-075300.jpg

När vi väl var klara sammanstrålade vi med mannen och lillebror för en sen lunch på Bryggeriet, vilket i sin tur ligger nära Lakritsroten. Klart vi ville hinna med ett besök där också!

20121202-075442.jpg

Resten av kvällen spenderades med hockey och humor-TV.

Idag väntar Gamla Stan med julmarknad och Pärlans Konfektyr. Glad advent på er!

2 reaktioner på ”Första adventshelgen

Kommentera

