Kaos

Det mesta är så mycket kaos just nu. På jobbet blev ni nästan insnöade igår, tog mig hem med en mycket försenad Saltsjöbana och en ganska full tunnelbanevagn.

Jag tränar inte.

Jag äter inte rätt (men mycket).

Jag jobbar varje dag och somnar innan åtta på kvällarna.

 

Jag inser att jag inte mår bra. Jag är stressad, trött och har väldigt lite livslust. Jag är irriterad, ledsen och trött. Jag vet inte vad jag håller på med längre, jag trampar bara vatten.

 

Jag försöker börja med ett bättre liv varje dag, men jag O R K A R inte. Jag vet inte när jag kommer göra det igen. Jag vägrar ta bloggpaus eller så, bloggen är en del av mitt liv. Men just när jag så kaosig hela jag att jag inte vet när jag kommer på banan igen. En sak i taget.

 

5 reaktioner på ”Kaos

  1. Det är helt normalt att känna som du gör och det är så viktigt och bra att du omfamnar att du faktiskt gör det.
    När du är redo, börja med ett mål om dag, som att kliva upp eller äta en specifik (hälsosam) frukost, ja vad som helst. När du klarat det nån vecka eller två kanske du blir reda för ett nytt mål, som att promenera mån, ons, fre. Små babiesteps i vardagen.
    Kramen den varmaste

  2. Helt normalt att känna som du gör. Tyvärr tror jag det är ett lärarfenomen, att det är kaotiskt vid terminsslut, så var det i alla fall ALLTID under min uppväxt (pappa är lärare). Han påverkades av stressen och mådde inte heller så bra just vid terminssluten. Hoppas du inser vikten att ta hand om dig och skämma bort dig. Ta tag i en sak i taget och var nöjd med det lilla! Du är stark och du tar dig igenom detta också. *stor kram*

  3. Det är jobbigt när man går vilse på vägen och inte vet hur man ska hitta tillbaka. Tyvärr finns det ingen gps att använda vid dom tillfällena. Det jag tycker man ska göra är att vara rädd om sig själv. Se till att få tillräckligt med sömn, försöka stressa mindre, inte alltid så lätt jag vet, försöka pyssla om sig själv. Släppa kraven på att man ska vara duktigt jämt. Visst man är duktig när man luckas med det man vill ,men man är inte misslyckad när det inte går som planerat. Det kallas livet.
    Kanske ska släppa kraven på träning och mat just nu och göra det du vill. Du kanske behöver lite extra vitaminer också. Har du provat ginseng? Det äter jag och maken och jag tycker det ger lite extra ork nu under vintern. Kroppen kanske behöver lite påfyllning.
    Var rädd om dig och hoppas du känner dig bättre snart.
    Kram

Kommentera

