Mer framgångsbevis

Jag har varit på ett riktigt slöhumör idag, som på nu på eftermiddagen har utvecklats till ett riktigt skit-humör, rent utsagt. Förutom träningspasset som jag genomförde i morse (trots mördande träningsvärk!) har jag i princip bara tittat på film hela dagen. Inte så himla bra när man egentligen måste plugga och sånt.

Mitt humör har som sagt blivit värre under dagen, i takt med att stressen ökar att göra klart saker i tid. För bara en liten stund sen, när jag satte mig med min essä, kändes det riktigt uselt och jag ville göra allt annat än plugga. Som att prova en klänning jag köpte 2009, som jag inte kunnat ha sen dess (och när jag köpte den använde jag den aldrig). Det är en svart festklänning, riktigt figursydd i något silkigt material. En klänning i strl 48 från Lindex.

Senast jag provade den var i våras, när jag trodde att jag vägde ungefär 20 kg än jag gjorde då, fick jag inte ens upp dragkedjan hela vägen (dragkedjan sitter i sidan under ena armen). Självklart blev jag ju förkrossad när jag inte kom i den. Idag – not so much! Inte för att den sitter perfekt, och jag är absolut inte nöjd med formen – MEN JAG KAN HA DEN!

20121215-160925.jpg

Bildbevis här alltså. (Kanonmycket ångest att lägga upp den här bilden, men fuck it! Jag är STOLT över vad jag åstadkommit!) En klänning i strl 48, det är lite av en dröm. Eller åtminstone ett stort delmål. Att inte ha kläder i strl 50-nånting längre, bara det liksom. Av bara farten provade jag ett par finbyxor som jag köpte i somras också. De satt för tight då, och de åkte in i garderoben, och nu är de nästan för stora!

Plötsligt försvann mitt dåliga humör – nu jävlar ska här pluggas! 😀

9 reaktioner på ”Mer framgångsbevis

  1. Vilken fin klänning:-) inte mycket kvar innan du kan ha den på partaj.vad kul att du kommit till ett delmål med storlekar. Alltid kul att nå dom mål man har.
    Bra att din dag blev bättre. Kram

Kommentera

