Nyårsfirande

Att fira nyår har aldrig varit jag direkt gillat, mest på grund av en del händelser kring nyår och alkohol när jag var yngre. Jag föredrar mindre hemmagrejer framför stora fester, men gårdagens firande var det bästa jag varit med om på länge! Jag tänkte bjuda på lite bilder från vår kväll.

20130101-092948.jpg

Jag gör mig i ordning inför kvällen.

Istället för den fina svarta klänning som jag blev så lycklig när jag kom i, valde jag att köra mer casual pretty. Jeans och en snyggtop helt enkelt.

20130101-093005.jpg

Vi firade hemma hos goda vänner.

När vi kom bjöds vi på lite snacks. Favoriten var helt klart baconinlindade dadlar.

20130101-093017.jpg

En del av förrätten.

Fantastiska A lagade mat hela kvällen, och det blev hur gott som helst! Och för en gångs skulle blev man inte sådär tokmätt, utan helt lagom mätt.

20130101-093044.jpg

A:s dotter L stod för placeringskorten.

2012 års nyårssupé bestod av: bruschetta och chvrébakade rödbetor med pinjenötter till förrättt.

20130101-093055.jpg

Njuter av förrätten.

Huvudrätten av ugnsbakad kyckling med whiskeysås och rostade rotfrukter till mig, pepparvänd oxfilé med två sorters såser och rostade rotfrukter till de andra.

20130101-093106.jpg

Om nom nom!

20130101-093120.jpg

Och den obligatoriska knasbilden.

L passade på att klä ut (upp?) mannen i diverse utstyrslar. Kan väl säga att den här var en av de mindre ”konstiga” han utsattes för!

20130101-093131.jpg

Fairy Godmother?

Vi väntade med efterrätten till efter tolvslaget, innan dess mumsade vi på ost, korv och kex. Efterrätten bestod i alla fall av exotisk frukt med vaniljglass och rosa grädde.

20130101-093158.jpg

Läskande.

Eftersom jag skulle köra hem var jag nykter hela kvällen, vilket kändes väldigt bra. Strax efter halv två var vi hemma igen, helt tagna av utsikten där vi kunde se hela Stockholms skyline med alla fyrverkerier hos våra vänner. Vi skålade in det nya året alkoholfritt, och precis efter tolvslaget, efter den obligatoriska nyårspussen, vände jag mig till mannen och viskade: ”Nästa år gifter vi oss!”. Can’t wait!

En god fortsättning på er idag. Nu är det back to basics igen, med mat och träning. Gymmet är stängt idag, så nöjer mig med en promenad.

Bildens källa.

En reaktion på ”Nyårsfirande

Kommentera

